2014. január 30., csütörtök

Tej kísérletek

Azt ígértem gluténmentes téma lesz a fő, de ezt hamar cáfolom, rögtön egy izgalmas kihívás. Andris diétája miatt kénytelen vagyok kitalálni valami magamnak a tejre. A kávét is képtelen vagyok meginni tej nélkül. Tudom, aki képben vagy tejhelyettesítők világában, semmi izgalmasat nem hozok neked. Én alig tudtam valamit erről, de a muszáj nagy úr!
Szóval kedves Melinda barátnőmet hívtam tanácsért, ő régebben sokat készített kókusztejet, segített is, és a receptje alapján próbálkoztam, a kókusztejjel. Ízlett, na nyilván nem olyan, mint a tehéntej, de élvezhető kávét kaptam végeredményül. Végül a recept:

Kókusztej verzió 1:

10 dkg kókuszreszelék (tudom a kókusz jobb lenne)
1/2 liter forró víz
Leforráztam, és állni hagytam 15 percet, aztán textilpeluson átnyomkodtam. Az eredmény 4 dl kókusztej lett. Némi állás, hűlés után, még a tetején keletkező kókuszzsírt is leszedtem, sütibe kiváló.

Kókusztej verzió 2:

20 dkg kókuszreszelék (tudom a kókusz jobb lenne)
1 liter víz
Felforralom, és utána botmixerrel összepépesítem, aztán szűröm. Végül ezt jobbnak érzem. Kávéhoz isteni.

Következő kísérletem a rizstej lesz.

Na, és mégsem.

Szójatej:

 A DM-ben jártam, és gondoltam megkóstolom az Alnatura szójatejét. Nekem ízlik. Más teljesen. Hosszútávon nem fogunk szójatejet inni, valahogy nem olyan jókat olvastam róla.

Például itt:
Sok kérdés merül fel bennem, itt olvashatsz róla, ha érdekel.
Nem tudom mi az igazság, de ha lehet variálok.

Rizstej:

Na ma rizstejet készítettem, hát elég bizarr, de meglátjuk majd. 
Hát natúran nem mertem megkóstolni, így a interneten böngésztem, vajon hogyan lenne guszta innivaló belőle. A sok hozzászólásból mazsoláztam, és egész jó verziót találtam. Pici sót, kevés cukor, és pici vanília. Ezt mixeltem össze, és tényleg fincsi lett. Andrisomnak úgy látszik mindegy mit iszik, csak sok legyen. Őszintén mondom nekem is. 
Úgy érzem másfél hét tejmentes diéta után, már szokom, nem hiányzik a tej. De a sajt rettenetesen. Na, de nem ez a téma. 
Gondoltam, ha már ilyen finom, akkor felhasználom, és főzök vele valamit. Féltem, mert elég sok negatív tapasztalatot olvastam róla. 
De erről majd egy másik bejegyzésben.

Recept:

1 kg rizst kb. 2,5 - 3-szoros tisztított vízzel felteszünk lassú tűzön főni.Amikor a víz tejszerű állagú lesz (kellően sűrű, fehéres-barnás színű), akkor leöntjük a rizsről (ez lesz a "fejésből" az első adag), és új vizet öntünk a rizsre, majd tovább főzzük.Mindezt addig ismételjük, amíg a rizs "ad tejet". Egy kiló rizsről 3 óra alatt körülbelül 3-4-szer tudunk vizet cserélni, és összesen körülbelül 1, 5-2 liter rizstej nyerhető így.A végén a rizst szitán átnyomkodhatjuk, és ezzel is nyerhetünk még egy kis sűrű rizstejet. 
Ezt a verziót készítettem, de találtam, egy egyszerűbb változatot, amit nem kell forralni, csak áztatni, azt is kipróbálom. majd. Hírt adok róla. 

Szóval, amit készítettünk belőle, az a besamelmártás, és anyukám pizzás kiflit kelesztett belőle, valamint a császármorzsához is kiváló volt.  

Rizstej 2. verzió:

Mivel elég kísérletező személy vagyok, nem nyugodtam, és kutattam tovább. Ez a próba nekem jobban bevált, egyszerűbbnek tűnt. 
Egy bögre rizs, 2 és 1/2 bögre forró víz, amit egy éjjel ázni hagyunk. Utána ezt turmixoljuk, majd szűrjük, majd felöntjük még két bögre vízzel, aztán vaníliával, fahéjjal, 1/3 bögre cukorral ízesítjük. Kinek mi tetszik.
Kicsit leülepszik, így használat előtt fel kell rázni. Ezzel is minden étel könnyen elkészíthető, én nem szeretem inni, csak főzésre használom. Inkább kókusztejet iszom, az nekem jobban ízlik. 

 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése