2014. január 18., szombat

Mai kísérlet- Gluténmentes Dörmi mackó

Sokan írtatok a kérésemre, hogy hol találok finom glutén-és tejmentes ételötleteket, recepteket. Egyik blogon leltem rá, köszönöm ezúton nektek. Így akadtam erre a kis finomságra.
allergenmentes.blogspot.co.uk
Gondoltam szinte minden van itthon, vágjunk bele, a lányaimnak nem kellett kétszer mondani, hogy segítsenek, amikor meghallották mit is forgatok a fejemben. Egyedül az almalé hibádzott, amit a délelőtt sétánk alkalmával meg is vettünk, máskor házi facsarással készítem el. Nyírfacukrom sem volt, de barnacukorral pótoltam, tudom kicsit törvénysértő, de próba szerencse.
A recept:

4 mackóhoz kell:
200gr liszt (én 150gr rizsliszt és 50gr zabpehelyliszt keverékével csináltam, de 100% rizsliszttel is jó, s akkor gluténmentes), én csak rizsliszttel készítettem.
2dl 100% almalé,
70gr xilit,
1 csipet só,
1 csomag sütőpor,
1 mokkáskanál szódabikarbóna,
4 evőkanál étolaj (én repceolajat használok), nekem napraforgó étolajom volt.
8 kocka Boci étcsoki, nekem más étcsokim volt itthon
Az almalevet a xilittel, a lisztet sóval, szódabikarbónával és sütőporral összekeverem. Összeöntöm őket, csomómentesre keverem, majd hozzáadom a 4 evőkanál olajat. A maci sütőformát kikenem tejmentes margarinnal (Ligát használok), megszórom rizsliszttel, s beleöntök megfelelő mennyiségű piskótatésztát. Az étcsokikat kockákra töröm és a kockákat is elfelezem, majd egy maciba 2 kocka (4fél) étcsokit nyomok, úgy, hogy a tészta ellepje. Légkeveréses sütőben 175 fokon aranybarnára sütöm (kb 15-20perc).
Ezeket a maci formákat még régen vettem a Lidlben, most jóra használtam. Szerintem muffin sütőben is megvalósítható, korongnak is kiváló csemege lesz.

                                                                        Ilyen lett


Finom lett, mindenkinek ízlett, azt hiszem többször fogom készíteni.A kísérlet sikeres lett!!!!!

2 megjegyzés:

  1. Szia, sajnos nekem mindegyik teteje szét repedt, az is amibe nem tettem csokit. Tudnál adni tanácsot, mivel lehet ezt kiküszöbölni. Köszönöm

    VálaszTörlés
  2. Talán, ha más lisztet hozzákeversz kiküszöbölhető. Majd kísérlezetem én is.

    VálaszTörlés