2014. január 27., hétfő

Borikám 8 éves lett

Ez a nap is elérkezett, Bori január 24-én betöltötte a 8. életévét. Elképesztő! Milyen is legyen a szülinapja családi körben. Nem minden alkalommal főzök a vendégeknek, azt nem győzném, de most főzök. Eredeti terv szerint palacsinta party lett volna, de a tejmentes palacsintagyártás, nem most akartam tesztelni, ráadásul a húsos palacsintához nem kaptam rizstejszínt, csak zabtejszínt, na ennyi felé nem főzök. Így megváltoztattam a tervem, és pizzát csináltam, aminek a tetejére tettem sajtot, a miénkre nem tettem. Ezt sokkal egyszerűbb volt kivitelezni. A családot az előkészítésbe befogtam, szeleteltek, reszeltek. Mindenkit dicséret illet.Hála istennek mindenki megtalálta, amit szeret, összesen ilyenkor 12-en ülünk asztalhoz, a fiúkat pedig ölbe vettük, velük 14 fő a szűk család.
Így öröm ünnepelni, és jó látni, hogy mindenki jól érzi magát, és jól is lakik.

Gulténmentes, rizslisztes tésztával
Gluténmentesen, házi pizzakrémmel


Sütésre várnak. Igen, csak egy sütőm van :-D
Rizsliszttel készült pizzatészta:

Ez a recept adta az ötletet:
http://www.nosalty.hu/recept/glutenmentes-pizza-csak-rizslisztbol
De aztán nem variáltam ennyit, és a saját módomon csináltam, hát utálni fogsz, ha ki szeretnéd próbálni, mert én úgy találomra főzök.
500 dkg rizsliszt
3 evőkanál olívaolaj (pizzához mindig azt teszek)
fél élesztő (2-3 dkg)
melegvíz

pici cukor
Figyelni kell az állagát. Azt tapasztaltam, hogy néha kicsit más az alapanyagok minősége, ezért nem lehet pontosan tudni, olyan formálható, jól összeállt tésztát kell kapjunk.

Ugye milyen finomat lehet készíteni gluténmentesen, és tejmentesen, sőt kompromisszumot is lehet kötni. Na jó Te nem érzed, de hidd el! Vagy kérdezd meg őket!

Ennyivel nem érhet véget egy szülinap, kell még más is, ugye?!
Sütemény, igen, igen, igen!!!!

Anyukám csodás műve:

Gluténmentes piskótatekercs

Egész egyszerűen készül, a hagyományos piskótatészta. annyit módosított rajta, hogy rizsliszttel készíti, és porcukrot tesz bele, mert így kevésbé ragad. A sütőpapírt rizsliszttel szórja meg, mert úgy tapasztalta, hogy akkor nem ragad le, ugyan ettől lesz rajta egy barnás színű külső réteg, de ez nem rombolja az élményt. Házi baracklekvárral csinálja, mennyei.
A saját meggyes piskótámat elfelejtettem fotózni, majd pótlom, egy másik sütés alkalmával. az szintén tejmentes, és gluténmentes volt, és igen, nem tévedsz, rizsliszttel :-D

A nagy durranás pedig a TORTA, hát sógornőm ismét meglepett, én ilyet még nem láttam. Biztattam is, hogy blogot kellene indítania, mert ezeket a szépségeket mindenkinek látnia kell. Na, majd még győzködöm ;-)
Ja, és mielőtt még elfelejtem, Dorina keze munkáját dicséri a gyönyörű orchidea a képen. Hála istennek Bori az Ő kézügyességüket örököltem, nem az enyém.

Kakaós piskóta trüffelkrémmel (glutén és tejmentes)

És az utolsó kép : Az én csodás gyermekem, aki megérdemli a bulit

Boldog volt, kapott sok ajándékot, az ő napja. Boldog, egy anyának ez a legnagyobb boldogság!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése