2014. január 12., vasárnap

Miért?

Először is köszöntelek,
Kedves Látogató!

A blogom fő témája a lisztérzékenység, és amit eddig erről tudunk, ötletek, tippek, tanácsok, receptek. Sajnos, egyre elterjedtebb a probléma. Rengeteget gondolkoztam, indítsak e blogot (azt se tudom mi fán terem), az írás sem erősségem, de belevágtam, hogy miért, mert meguntam, hogy nincs egy olyan oldal, ahol kézzelfogható recepteket, és minden tippet megtalálok. Ez sem lesz tökéletes, de az enyém, a miénk. Nyilván mások vagyunk, nem fog mindenkinek tetszeni, beválni az itt látott recept, jó tanács, de van lehetőség, hogy építsük együtt az ötletek tárházát, cseréljünk receptet, segítsünk egymáson, hiszen ugyanazzal a problémával küzdünk.

Hogy honnan hallottam erről a betegségről, hát körülbelül 10 évvel ezelőtt a sógornőm évek óta tartó kálváriájának ez a diagnózis vetett véget. Döbbenetes élmény volt. Persze tanultam a főiskolán erről, de soha nem gondoltam, hogy ilyen közelről is tapasztalatot szerzek róla. Hát közelebbről is sikerült. Megismertük, megszoktuk, megtanultunk vele élni. Rossz volt látni, hogy milyen szerteágazó ez a probléma, a család rugalmas volt, és kísérletező, mára pedig csodákat alkot, főleg a sógornőm, Nelly. Talán öt évvel ezelőtt, a lánya, Dorina is belépett a diétázók sorába, szintén hosszú huzavona után.
2012 novemberében Bori lányom sok hasfájásra panaszkodott, ami nem volt furcsa, akkor kezdte az iskolát, és fél évesek voltak az ikertestvérei, sokáig pszichésnek tekintettük, de decemberben nem hagyott nyugodni, és elhatároztam, hogy januárban kivizsgálás, azt hiszem az eredmény világos a számodra is kedves olvasó. Igen, lisztérzékenység lett a diagnózis. Hát nem voltunk boldogok, de nem estünk kétségbe, és mivel már nem volt idegen a betegség a számunkra. Reformálnunk kellett a család táplálkozását, és persze folyton kutattunk, hogy mit hogyan csináljunk, hol vásárolhatunk kedvezményesebben, hogyan tudjuk úgy nevelni a lányunkat, hogy ne szenvedjen semmiben hiány, és ne legyen hátrányosan megkülönböztetve a gluténmentes diéta miatt.
Remélem sikerül ötleteket találnod, igyekszem képekkel és mindig új receptekkel jelentkezni. 
 
Ő drága Borikám Marcival

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése