2014. január 30., csütörtök

Berét

Adri barátnőm nagy berét készítő. Én lusta vagyok a krumplireszeléshez, pucoláshoz. Nekem az a mumus. Ezért nagyon örvendek, mikor meghív, egy jó berétre. Soha nem utasítanám vissza. Most is így voltunk, szerdán szinte mindig találkozunk, akkor végre senkinek nincs tánc délután, mármint a gyerekeknek, mi ugrálunk körülöttük. Mire átértünk már sült a finom berét, isteni az illata.
Ő rizsliszttel készíti, így már én is, megint tanultam valami újat. Egy hibája van, ami minden egyes alkalommal előjön, hogy KEVÉS. Ennyi éhes szájat, a hét gyerek úgy veti rá magát, mint a vércsék. A nyolcadik poronty még nem eszi, csak nézi, na de majd jövőre.
Egy valamit hamar megállapítottunk, hogy rizsliszttel sokkal finomabb, miért nem tudom, de a hagyományos búzalisztesnél jobb. Végre valami, ami gluténmentesen ízletesebb.

Recept:
 1/2 kg burgonya (5-6 közepes burgonya)
1 tojás
2 teáskanál só
Pici bors
5-6 evőkanál rizsliszt (hogy mennyi, hát azt nézni kell, mert a burgonyák is mások, valamelyik több levet ereszt, valamelyik kevesebbet) körülbelül 6 evőkanál, de tényleg az a lényeg, hogy tudjuk a serpenyőben formázni.
Képet elfelejtettünk készíteni, mert sütés, evés, szoptatás, szóval ezt a hiányosságot pótoljuk majd, de fenséges. Legalább megint meghívatom magam, Adri érted a célzást ugye?! :-)
Ízesíthetjük, ketchuppal, sajttal, tejföllel, ki mivel szereti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése