2014. január 26., vasárnap

Karácsonyi sütikavalkád

Komolyan megtervezem mindig a karácsonyi süti sütést. Első gluténmentes karácsonyunk az idei, így még gondosabban meggondoltam a dolgot. Egyeztettem Borimmal, hogy ő mit szeretne, meséltem, hogy mit találtam ki, ahhoz képest alakítottuk az ő sütitervét.
A receptek között minden évben szerepel a mézkalács, linzer. A többit az éppen aktuális kedvencekből választjuk ki. Idén keksztekercs, trüffelgolyó, pudingos kakaós lapocska, diós nápolyis süti lett, és a hab a tortán a Stahl Judit féle halálos csokitorta.

Mézeskalács:
1 kg finomliszt
3 kávéskanál szódabikarbóna
1 csomag mézeskalács fűszerkeverék
30 dkg porcukor
30 dkg margarin
2,5 dl méz
3 tojás

Először egy zacskós verziót próbáltam, ami sikerült is, de nagyon kevésnek bizonyult. Nem akartam felsülni, és ezért gondoltam megveszem a por változatot. Aztán úgy döntöttem, muszáj boldogulnom házi módszerrel.

Linzer:

10 dkg cukor
25 dkg margarin
30 dkg liszt
1 egész tojás
1 vaníliás cukor
Ezeket összegyúrjuk, majd hidegen 1 órát pihentetjük. Utána ½ cm vastagra nyújtjuk, kiszaggatjuk. Baracklekvárral összeragasztjuk, és akár tovább díszíthetjük.

Keksztekercs Adri-módra:
Adri barátnőm készíti a legjobb keksztekercset, apa, és a csajok szavazata alapján. Nekem nagyon ízlik, de ebben nem vagyok nagy szakértő. Alapjául muffin, és egyéb piskóta jellegű sütimorzsa szolgált. Ritkán, de előfordul ugye, hogy marad. Azt szárítottam, daráltam, és ebből készültek finomságok.

1/2 kg kekszmorzsa
8-10 dkg kakaópor
10-15 dkg porcukor
3/4 liter tej
A tésztához ezeket alaposan összedolgozzuk, figyelni kell, hogy ne legyen masszás, hanem nyújtható maradjon.
Krém:
25 dkg margarin (Rama)
30-35 dkg porcukor 
A nyújtáshoz a nyújtólapot meg szokta szórni kis zsemlemorzsával. Borinak ezt szintén készítek itthon, így mindig van kéznél.

Pudingos lapocska:
25 dkg puha margarin
10 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
25 dkg liszt
10 dkg pudingpor

Csak összegyúrjuk, és golyókat formálunk, amit egy villával laposra nyomunk, sütőpapírral borított tepsiben sütjük. 180-200 fokon 10-12 percig. Nagyon tartós, lezárt dobozban sokáig eláll. Én vaníliás pudinggal készítem, és kakaóport teszek hozzá. 

Trüffelgolyó:
160 ml tejszín
250 gramm étcsokoládé
55 gramm vaj

A tejszínt felmelegítjük, megolvasztjuk benne a vajat és az apró darabkákra tördelt csokit. Alaposan összekeverjük. Picit hűl, formázzuk, és golyókat készítünk, azt bármiben megforgathatjuk, kakaópor, cukrok.

Halálos csokitorta:

http://www.stahl.hu/hu/recept/desszert/Halalos_csokitorta
Nálam ez viszi a pálmát, már rengetegszer elkészítettem, és mindig elfogy, nem is akármilyen gyorsan.



Diós nápolyi:
Nápolyilapot vettem az interneten, és nagyon vártam a felhasználást. Horváth Ilona-féle szakácskönyvben található ez a recept, kicsit módosítottam. Bár az eredeti verziót ki kell próbálnom. Sógornőm hiányolta a pirított dió, grillázs ízét. Igaza lehet.
2 tojássárgája
20 dkg cukor
20 dkg margarin
10 dkg darált dió
1 csomag vaníliás cukor vagy reszelt citromhéj
Az alapanyagokat összefőzzük, és kicsit hűlni hagyjuk. Utána az ostyalap közzé kenjük.

Na és ilyen lett a végeredmény. Meg voltak elégedve a fogyasztók. Csendben jelzem, én is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése