2014. február 16., vasárnap

Kakaóscsiga

Nagy családi kedvenc nálunk, mindenki szívesen eszi, ezért készül, tej-és gluténmentes verzióban is. Horváth Ilona szakácskönyv rajongó vagyok, első perctől ezt készítem, 229. oldalon találod.

Recept:
61 dkg Glutenix liszt, 3 dkg élesztő, 2 tojássárgája, 2 evőkanál olaj, csipet só, 1 evőkanál cukor, szükség szerint tej, ami nálam körülbelül 3 dl.
Kinyújtom, és a tésztát olajjal, vagy olvasztott margarinnal megkenem, de ez esetben a mogyorókrém miatt ettől eltekintek, ha te nem teszed, akkor kend meg, utána kakaózás jön. Majd felgörgetem, és szeletelem. A kakaótölteléke nálam, fele instant, fele kakaóporból áll, és Boriét megkenem mogyorókrémmel, így még kevésbé lesz száraz. Sütés közben vaníliás cukros tejjel locsolgatom.
Én nem sokat vacakolok a tészta elkészítésével, mindent bele a kenyérsütőbe, és a tésztaprogramon gyorsan elkészül, addig csinálom a dolgom. Borimnak nem ekkora adagot szoktam készíteni (20 dkg lisztből általában), inkább kevesebbet, mert úgyis kiszárad. Napokig meg nem ehet csigát. A kisebb adagot a kézi keverőgép, dagasztószárával keverem össze, a kelesztést 50 fokra előmelegített sütőben végzem. Sütni 150 fokon szoktam, légkeveréssel, amíg kicsit meg nem barnul a tészta.

Kész

Sütés előtt
Pont orvoshoz mentünk, és ezért az uszidoboz, ezt gyorsan bedobtam, és a suliból egyenesen irány a szakrendelő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése