2014. február 21., péntek

Fánk

Imádom a  fánkot, de az olajban sütéstől végem van, a párom sem szívesen eszik, mert nehéz, és sokszor gyomorfájás a vége. Eszemben sem jutott, hogy sütőben is lehet készíteni, de keresgélve, Adri barátnőm linkelte. Rögtön megtetszett. Kicsit személyre szabtam a receptet.

Recept:


50 dkg liszt, 2 dl langyos kókusztej, 10 dkg puha margarin, 2 egész tojás, 10 dkg cukor, csipet só, 3 dkg élesztő 
A hozzávalókból, puha, rugalmas tésztát gyúrtam, nem készítettem külön hozzá a kovászt sem. Letakarva, duplájára kelesztettem, 30-40 perc. A megkelt tésztát, lisztezett deszkán, nem túl vékonyra nyújtottam, köröket szaggattam belőle, én most lyukas fánkot szerettem volna, így egy kisebb formával a közepét is kiszaggattam, sütőpapírral kibélelt 2 nagy tepsire való lett, előmelegített 170 fokos sütőben, 20-25 percig sütöttem. Még forrón vaníliás porcukorba forgattam. Langyosan, baracklekvárral ettük.
Sokkal könnyebb, mint az olajban sült, és egészségesebb is. Ezt fogom még sokszor készíteni. 


Gluténmentes

Tejmentes

Andrisom
Lilim

Marcim

Borikám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése