2014. október 26., vasárnap

Kölesgombóc a túrógombóc alternatívája

Nagyon régen készültem már erre az "akcióra", de most jutottam el, hogy kipróbáljam. Egy kedves ismerőstől hallottam erről először, Timinek köszönhető, hogy kipróbáltam. Neki a kislánya tejérzékeny, ezért ő is sokat kísérletezik. Köszönöm ezúton is.

Hozzávalók:
1 bögre köles
3-4 bögre rizstej
6 evőkanál kukoricadara
1 bögre cukor, nádcukor
3 evőkanál kókuszolaj/napraforgóolaj
1 citrom leve és héja
vaníliarúd
(fél bögre mazsola) Én enélkül csináltam, mert a sütikben nem szeretjük.
 csipet só

Egy lábosba feltesszük főni az előző este beáztatott, megmosott kölest, a rizstejjel, a nádcukorral, a vaníliarúddal, csipet sóval és a mazsolával. Fedő alatt, lassú tűzön főzzük, míg a köles ki nem fordul. Levesszük a tűzről és hozzáadjuk a kukoricadarát, összekeverjük, majd lefedjük újra, és még 10 percig hagyjuk párolódni, de már nem a tűzön.
Ez alatt egy kevés kókuszolajon/napraforgóolajon megpirítjuk a kenyérmorzsát (GM kenyeret) , hozzáadjuk a fahéjat.
A langyos kölesmasszához hozzáadjuk a citrom levét, és reszelt héját, a kókuszolajat/napraforgóolajat. Gombócokat formázunk belőle és megforgatjuk a morzsában.
Tipp: Ha túl lazának ítéljük meg a masszát, akkor adhatunk még hozzá többet a grízből. Ez kötőanyagként viselkedik.


Csodálatos

Nem is látszik a különbség, sárga tányéron a túrógombóc, a zöld tányéron a kölesgombóc


 A köles csodás táplálék. Gazdag sok értékes fehérjét tartalmaz, gazdag aminosavakban is. Immunrendszer erősítő hatása ismert és mivel viszonylag magas a zsírtartalma, jó energiaforrás. Ásványi és nyomelem tartalma belülről ható "kozmetika", hiszen csonterősödésben, az egészséges fogakban, dús haj- és körömnövekedésben mutatkozik meg értéke.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése