2014. március 11., kedd

Kenyér recept búzalisztből

Egy kedves ikres anyuka, Birta Bea (remélem nem haragszik meg, hogy megemlítem) csodákat készít, szinte mindennap sütésre adja a fejét a család számára, ahogy próbálgatom, majd továbbadom nektek a fantasztikus remekeket.


Kenyér:

 50 dkg liszt
kb. 1/3 élesztő
1 evőkanál étolaj
1 teáskanál só
3 dl langyos víz
pici cukor az élesztő felfuttatásához
késhegynyi aszkorbinsav ( nálam nemes egyszerűséggel egy 500 mg-os C-vitamin rágótabletta )

Én nagyon egyszerűen elbánok a hozzávalókkal, és a kenyérsütő tésztaprogramjával elintézem, pár pillanat alatt, aztán 1 1/2 óra múlva formázom, kis kelesztés, és irány a sütő. Egy tepsibe vizet teszek, az pedig megy alulra, és indul a sütés, amíg kell. Kicsit vizezem a tetejét. Szuper finom.
Kenyérsütőben is készítettem, de nem volt jó, én úgy nem szeretem, nekem a sütőben finomabb. Dagasztani viszont egyszerűbb ott. 

Ez sajna nem a legszebb, de még fotózom, ha máskor készítem, ami elég gyakran megesik.

Egy jobban sikerült példány

Szépséges

Magvas verzió

Guszta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése