2014. június 25., szerda

Vaníliás karika

Már régen kívántam a megszokott ízű édességet, de mit mondjak, az eredeti tejet tartalmaz, a bóvlik meg, pfuuu, szóval nekiálltam. Sokféle recept van, ezt próbáltam, de másikat is kikísérletezem majd. Meglátjuk.

A tészta:
30 dkg Glutenix alfamixliszt
10 dkg kukoricaliszt
25 dkg margarin
15 dkg porcukor
2 evőkanál méz
2 csomag vaníliás cukor
2 tojássárgája
1 késhegyni szódabikarbóna

A margarint a kétféle cukorral, a mézzel és a tojássárgájával habosra keverjük, hozzáadjuk a liszteket, a szódabikarbónát, és szép sima tésztát készítünk. Kicsit lehűtjük (ha közbejön valami, akár egy éjszakát is hagyhatod a hűtőben), majd kb. 1 cm vastagra sodorjuk, kiszaggatjuk, és 180°C-on 8-10 percig sütjük. Nem mertem karikára szaggatni, mert féltem, hogy nagyon törik.

Csokimáz:
20 dkg étcsokoládé
3-4 evőkanál olaj

Ezeket gőz felett összeolvasztjuk, és ebbe mártjuk a karikákat.
A tésztának a kukoricaliszt a lényege egyébként, attól lesz még sárgább, és ropogós marad!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése