2017. január 26., csütörtök

Pogácsa Szafi lisztből

Mostanában sokat használom Szafi kenyérlisztjeit, hiszem remek alternatívái az egészséges táplálkozásnak gluténmentes étrendben, finom, és sokáig puha marad, Bori lányom kifejezetten kéri, hogy inkább ezt süssem. Én is nagyon szeretem. Mindig megbízható, és könnyen elkészíthető. Pont ezért is kezdtem el a kísérletezést, más recepteket is próbálok alkotni belőle, kis változatosság.
Épp ilyen volt a pogácsa.

Hozzávalók:

270 gramm Szafi free hajdinás kenyérlisztkeverék
4 gramm só
40 gramm frissen facsart citromlé
300 gramm langyos víz

A vízben feloldom a sót, és a citromlét, majd hozzákeverem a lisztet. 5 percig pihentetem, aztán lisztezett deszkán ismét átgyúrom, formázom, vagy formába rakom, és kókuszolajjal megkenem a tetejét, sütőbe teszem, és 200 fokon 65 percig sütöm. Fontos, hogy nem szabad légkeveréses sütést használni.
Ezt a kenyérkeveréket készítettem el én pogácsának, a tetejét szezámmaggal megszórtam, pici tojásfehérjével lekentem persze előtte, majd sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése