2017. október 28., szombat

Meggyes rácsos Bori készítésében

Mióta Bori gluténmentes diétán van, mindig valami új sütés, főzés ötlet jut eszébe, amit már régen evett, vagy akár nem is szoktunk gluténmentes formában elkészíteni. Egy ilyen vágya a meggyes rácsos, régen a pékségben gyakran választotta, és mivel két reggel a Lilim ott vett magának tízórai, eszébe jutott. Gondoltam az ünnepnap okot ad a vágy beteljesítésére, és vettem alapanyagot. 
Boldog volt, és lelkes, amin rögtön rajtakaptam, és kis szóbeli irányítással végül szinte egyedül készítette a csodás finomságot.
Sokáig kutattam, végül Limara meggyes rácsos receptje szimpatikus lett. 

Hozzávalók:

  • 50 dkg én schar farina lisztet használtam
  • 25 dkg hideg margarin
  • csipet só
  • 3 ek. cukor
  • 1,5 tk. sütőpor
  • 1 tojás
  • 1 tojás sárgája
  • kevés tejföl
A lisztet elmorzsoljuk a hideg, apró kockára vágott margarinnal, majd elkeverjük a sóval és a cukorral, valamint a sütőporral. hozzáadjuk a tojást és a tojás sárgáját. Gyors mozdulattal összeállítjuk a tésztát, ha szükséges kevés tejfölt is adunk hozzá. Ha ezt a feladatot gyermekre bízzuk, porszívózás, felmosás szükséges a terepen.
Frissentartófóliába csomagoljuk és 30 percre hűtőbe tesszük.
Míg hűl, elkészítjük a tölteléket:
  • 1 kg meggy kimagozva, én fagyasztottat használtam
  • 4-5 ek. cukor
  • 1 mk. őrölt fahéj
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 vaníliás pudingpor
A kimagozott meggyet lecukrozzuk és kicsit állni hagyjuk, hogy levet engedjen. Azt leszűrjük, ha nincs 3 dl, akkor vízzel kipótoljuk. A levet elkeverjük a pudingporral, majd felfőzzük. 
Amikor besűrűsödött elzárjuk alatta a lángot, belekeverjük a meggyet, a fahéjat és a reszelt citromhéjat.

Elővesszünk egy kb. 28x38 cm-es tesit. A tészta felét kinyújtjuk és a tepsibe terítjük. Meghintjük kevés zsemlemorzsával, majd elterítjük rajta a tölteléket.
A tészta másik felét is kinyújtjuk és derelyevágóval csíkokra vágjuk. Berácsozzuk a meggy tetejét.
lekenjük a tésztakészítés során kimaradt tojásfehérjével, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Kb. 30-35 perc alatt sül szép pirosra.
Szerintem nagyon finom lett, Borinak is ízlett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése