2017. október 28., szombat

Lekváros derelye, barátfüle

Mától hivatalosan is kitört az őszi szünet, hát legyen a gyermekek kívánsága szerint, egész héten a szeretett ételeket készítem, ha már egyszer. Hátsó gondolatom, hogy jól érezzük magunkat, és a macera letudva egy időre 😆
Első napon a réges-régi szeretet, de itthon nagyon ritkán fogyasztott barátfüle, vagy más néven derelye lesz, de nem ám az a bolti gyorsfagyasztott, hanem igazi házi, na nem vagyok nagy hős, de mivel gluténmentesen nem tudom beszerezni, így már a másikat is inkább én készítem.

A receptet  Horváth Ilona szakácskönyvből szedtem, amit mindennek alapjának tartok.

Hozzávalók:

50 dkg liszt, én Glutenix alfamixet használtam
útifűmaghéj kb. egy evőkanállal adtam hozzá, a siker érdekében
2 tojás
kb. 1,5-2 dl víz


A töltéshez sütésálló lekvár, a mi kedvencünk a vegyes gyümölcsös.
A hempergetéshez olaj, és zsemlemorzsa (én mindig házilag készítem, ezért vannak a lenmagdarabok)

A tésztát begyúrtam, nyújtottam, majd megtöltöttem, és a háromszögre hajtott tészták széleit jól lenyomkodtam, és lobogó forró vízben főztem, majd a pirított zsemlemorzsába forgattam.
Boldogság óriási volt.
Első nap pipa, szünet ON



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése