2014. május 29., csütörtök

Kiflirecept

Mákos gubát kívántam, de nagyon, viszont tejmentes kiflit venni.....
Így kerestem, és azt hiszem elsőre a legfinomabb receptbe futottam bele, rögtön elsőre ;-)

Hozzávalók:
35 dkg Glutenix alfamix
2.5 dl tej
2.5 dkg élesztő
2.5 dkg margarin
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só
1 ek víz (vagy kölestej a kenéshez)
1 ek margarin (a tepsi kikenéséhez)
1 evőkanál liszt (a tepsi kikenéséhez)
Én sütőpapírral egyszerűsítettem a kenés helyett.

Kicsit átalakítottam a receptet, az eredetit itt találod. Házi kifli Tulipántól nosalty

Az összes hozzávalót kb. 15-20 perc alatt összedagasztjuk. Eleinte elég ragacsos a tészta, de idővel egyre kezelhetőbb lesz. Ha 10 perc után sem válik el. Én kenyérsütővel egyszerűsítettem ezt a folyamatot. Ajánlom szívesen mindenkinek.
Mikor kész a tészta, kettéosztjuk, és kb. fél centi vastagra kinyújtjuk (ha nem pont kerek, az sem baj).
A lapokat 4 cikkre vágjuk, és egyenként tovább nyújtjuk őket, amilyen vékonyra csak lehet (ettől lesznek olyan igazán régimódi letekerhető kiflik).
A szélesebb részénél kezdve feltekerjük, kifli alakúra formázzuk, és vastagon kivajazott, kilisztezett tepsibe tesszük. A tetejét megkenjük kevés tejjel vagy vízzel.
Melegítsük be a sütőt, és a sütő aljába egy másik tepsibe tegyünk vizet is. A kifliknek elég csak addig kelniük, amíg a sütő melegszik kb. 15 perc.
Süssük a kifliket 15-20 perc alatt. aranybarnára. 8 kifli lesz belőle.

Nagyon finom, igazi nagy élmény lett.

Tejmentes verzió

Friss, ropogós

Egy adag





gluténmentes verzió

Finom lett






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése