2020. április 4., szombat

Kürtőskalács muffin

A bezártságban tapasztaltam, hogy a gyermekeim étvágya meglendült, ezen elgondolkoztam.

Vajon minek köszönhető ez, nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak vagy unalmukban járnak a hűtőre. Az első pár napban az unalomra fogtam, de rá kellett ébrednem, hogy az étkezések nyugodtabbak, élvezik az ízeket, sütnek, főznek, nagy örömforrás a közös, hangulatos étkezés.

Az új kísérletek visznek előre, fejlődést hoznak. Éppen erre van most szükség. A komfortzónánkon kívül most épp fejlődnünk kell, előre kell lépni. Boldog emlékeket kell gyártanunk. Ki kell hoznunk a legjobbat.

Nálunk többször, és nagyobb mennyiséget kell készíteni, ezért alkalmas a pillanat a kísérletezésre.
Mi lehet a legrosszabb? Ha mégsem ízlik, akkor jót nevetünk, és ezzel az emlékkel gondolunk a “karanténidőkre”.

Ha jól sikerül? Öröm és boldogság, együtt alkottunk valamit, ami közös kincsünk lesz.

Ezen elmélkedve találtam ezt a receptet, ami nagy siker lett.

Kürtőskalács muffin rupaner konyha fantasztikusan egyszerű muffinja nyert. Nálunk gluténmentesen és tejmentesen készült.

Hozzávalók:

  • 38 dkg rizsliszt
  • 20 dkg cukor
  • 1 dl kókuszolaj olvasztva
  • 2 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 3,5 dl mandulatej
 A tetejére kis cukorral elkevert fahéj került.

Amikor aranybarnára sült, kis olvasztott margarinnal megkenjük a tetejét, rászórjuk a cukros fahéjat, és picit visszaraktam grill funkcióra, hogy karamellizálódjon a cukor a tetejére.



190 fokon sütjük, míg aranybarna nem lesz a teteje. Nekem 24 darab lett belőle.

Sok sikert, és jó étvágyat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése